Korisničko ime: Lozinka:

Dobrodošli na SerbianMeteo Forum


Prisutni ste kao gost. Da biste imali pristup kompletnom sadržaju foruma, diskusijama, koristili pogodnosti slanja privatnih poruke itd, potrebno je da se registrujete KLIKOM OVDE. Posle procesa registracije, putem e-maila koji ste uneli, dobićete link za aktivaciju naloga. Neophodno je uneti validan e-mail. U suprotnom nećemo biti u mogućnosti da vam pošaljemo aktivacioni link.
Ukoliko imate problem u vezi sa registrovanjem ili neki drugi tehnički problem, kontaktirajte nas na office[at]serbianmeteo.com

Autor Tema: Canj+prugom Bar-Beograd(Crnogorsko-srpski TGV :-)) jul 2006.  (Pročitano 11780 puta)

Van mreže pavlovic

  • Moderator
  • ***
  • Poruke: 4.535
  • Starost: 38
  • Lokacija: Chicago, Illinois
Napominjem da su sve moje slike uslikane mobilnim,jer digitalac nemam.
Sve ostale su uslikane kamerom od 2 mpx,dok su ove,u ovoj temi sa starog telefona koji ima kameru od 1,3 mpx.
Proslo leto sam proveo u Canju,kod Sutomora i u povratku iskoristio priliku i uslikao najlepse predele na pruzi Bar-Beograd ili Beograd-Bar,sve jedno.
Prvo nekoliko osnovnih podataka o samoj pruzi.
Pruga je dugacka 476 kilometara,od kojih je cak 114 kilometara u tunelima.Najduzi tuneli su Sozina 6170 metara i Zlatibor 6169 metara.Najniza tacka pruge je kod Bara(2 metra nad morem),najvisa kod Kolasina(1035 metra nadmorske visine).Most Mala Rijeka je dugacak 499 metara,a visok cak 200 metara i medju prvima je po visini u Evropi.
Putovanje brzim vozom traje oko 11 sati,uz prosecno kasnjenje od 60 minuta.Cena povratne karte u 2. razredu,uz EURO 26 iznosi 15 evra.A sad slike:
prvo malo mora u Canju i cuvena Kraljicina plaza dostupna samo brodicem





Sada prva deonica pruge Sutomore-Podgorica sa skadarskim jezerom i tvrdjavom lesendro



Deonica Podgorica-Kolasin,sa kanjonom Morace,mostom preko Male rijeke,planinama Prekornicom,Kapama Morackim,Sinjajevinom




U OVOJ OLUPINI JE STRADALO 47 OSOBA












MOST PREKO TARE
 
Sledeca deonica Kolasin-Mojkovac,s planinom Bjelasicom i rekom Tarom






Deonica Mojkovac-Prijepolje sa Limom i kanjonom Lima

Ovde u kanjonu je granica Srbije i Crne Gore



Deonica Prijepolje-Uzice,sa gradom Pribojem,rekama Uvac i Rzav i planinama Zlatar i Zlatibor

                                                               







Deonica Uzice-Beograd sa Kosjerickim planinama,Maljenom i kanjonom reke ponornice Gradac





« Poslednja izmena: 29. Jul 2007. u 20:12 pavlovic »

Van mreže pavlovic

  • Moderator
  • ***
  • Poruke: 4.535
  • Starost: 38
  • Lokacija: Chicago, Illinois
Odg: Canj+prugom Bar-Beograd(Crnogorsko-srpski TGV :-))
« Odgovor #1 poslato: 29. Jul 2007. u 16:46 »
Evo...
Na slikama mozete videti moj vagon-TO JE NAJGORI VAGON DRUGE KLASE!!!Najbolji je narandzasto-zuti u kom sam bio u odlasku.Pruga je stvarno fascinantna.Voz najbrze ide,cini mi se na deonici do Valjeva.Postoje i mesta gde brzina ne prelazi maksimalnu brzinu puza...
Kompoziciju vuku lokomotive Zeleznica Srbije i Zeljeznica CG,zavisi od polaska.
To su velike lokomotive sa posebnim kvacilom za savladavanje velikih uspona koje ova pruga ima.Proizvedene su u Rumuniji,cini mi se(pise Craiova na njima).Putovanje traje od 11 sati pa nadalje,zavisi od srece.

Van mreže Milosh

  • Moderator
  • ******
  • Poruke: 22.416
  • Starost: 34
  • Lokacija: Miljakovac, jugozapad BG
Odg: Canj+prugom Bar-Beograd(Crnogorsko-srpski TGV :-))
« Odgovor #2 poslato: 29. Jul 2007. u 20:06 »
Vidio sam da si prve slike uslikao blizu Kraljičine plaže. Evo upravo sam se vratio odatle. ;D

Na jednoj od onih slika si uspio da uhvatiš moju vikendicu u Kolašinu. Poznati su mi svi ti predjeli. Super su slike. Samo još napiši kada su uslikane.


padavine u martu 2024:
Vračar - 26.0mm
Miljakovac 27.2mm
prosek - 48.7mm

padavine u aprilu 2024:
Vračar - 28.4mm
Miljakovac - 34.3mm
prosek - 51.5mm

Van mreže Stefano

  • Administrator
  • ******
  • Poruke: 6.474
  • Lokacija: Novi Beograd
Odg: Canj+prugom Bar-Beograd(Crnogorsko-srpski TGV :-)) jul 2006.
« Odgovor #3 poslato: 30. Jul 2007. u 02:32 »
Predeli su zaista lepi.
Pruga Beograd-Bar je najatraktivnija pruga u Evropi. Jedina je pruga koja ide i u nivou mora i na 1000m visine. Putovati ovom prugom je zaista dozivljaj. Ja sam putovao par puta, ali pre 16-17 godina, secam se onog vijadukta koji je 200-nak metara iznad nivoa reke, secam se i prelepog pogleda sa 1000m visine na kanjon Morace, i u samom dnu na put Podgorica-Bjelo Polje.

Medjutim s'obzirom da se iz Beograda do Bara vozom putuje 11h najmanje, vise ni malo nije privlacna bar za mene. Tih 470 km bi realno trebalo da se predje za 5h voznje vozom, nekom normalnom prosecnom brzinom.

Meni je san da se pruga Beograd-Bar kompletno obnovi, da se bezbednosni standardi na toj pruzi podignu na najvisi nivo, da se ovi vozovi od pre 25 godina bace u staro gvozdje, i da se kupe novi vozovi.
Da bi ova pruga lepo funkcionisala, neophodno je da prosecna brzina voza bude izmedju 100 i 120 km/h a da na nekim deonicama ide i do 160 km/h
Najbolja solucija bi bilo da se za Intercity kategoriju kupe Siemens Eurosprinter lokomotive, i Gosini vagoni, posto su novi Gosini vagoni zaista tip top za intercity vozove (iako je u pitanju domaca fabrika). To bi bila najjeftinija solucija, da se napravi dobra i kvalitetna intercity linija Beograd-Bar sa kojom ce putovanje od Beograda do mora biti uzivanje...

Van mreže Joe

  • Administrator
  • ******
  • Poruke: 10.802
  • Starost: 42
  • Lokacija: Novi Sad, Liman
Odg: Canj+prugom Bar-Beograd(Crnogorsko-srpski TGV :-)) jul 2006.
« Odgovor #4 poslato: 30. Jul 2007. u 11:24 »
Prelepe slike. Ja sam prugom Beograd-Bar putovao mnogo puta. Ne znam broja ali uglavnom noću. Par puta sam putovao zimi preko dana pa čak i dok je bila mećava koja nas je uhvatila negde kod Zlatibora. Ja inače obožavam putovanje vozom pogotovo ako su živopisni predeli kao na ovoj pruzi.

Jedan savet Pavloviću. Uvek između slika napravi razmak jednog reda jer tako dolaze do izražaja slike i lepše izgleda.

Van mreže pavlovic

  • Moderator
  • ***
  • Poruke: 4.535
  • Starost: 38
  • Lokacija: Chicago, Illinois
Odg: Canj+prugom Bar-Beograd(Crnogorsko-srpski TGV :-)) jul 2006.
« Odgovor #5 poslato: 30. Jul 2007. u 14:47 »
Sto se tice modernizacije pruge,cuo sam da ce to krenuti za godinu,dve,nesto uz pomoc Italijana,ali kako i sta ce biti uradjeno to nemam pojma.
Ubuduce cu praviti razmake,obecavam.