Korisničko ime: Lozinka:

Dobrodošli na SerbianMeteo Forum


Prisutni ste kao gost. Da biste imali pristup kompletnom sadržaju foruma, diskusijama, koristili pogodnosti slanja privatnih poruke itd, potrebno je da se registrujete KLIKOM OVDE. Posle procesa registracije, putem e-maila koji ste uneli, dobićete link za aktivaciju naloga. Neophodno je uneti validan e-mail. U suprotnom nećemo biti u mogućnosti da vam pošaljemo aktivacioni link.
Ukoliko imate problem u vezi sa registrovanjem ili neki drugi tehnički problem, kontaktirajte nas na office[at]serbianmeteo.com

Autor Tema: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju  (Pročitano 13241 puta)

Van mreže zec

  • ***
  • Poruke: 2.287
  • Starost: 21
  • Lokacija: Beograd - Cerak Vinogradi
    • http://blitzortung.net/Images/image_b_gr.png
Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« poslato: 24. Februar 2013. u 17:05 »
Što sa teretanom?
Najbolje je neki sport koji angažuje sve delove tela,poput boksa,odbojke itd.,ja treniram tenis i u teretanu nisam kročio godinu dana,išao sam samo da ojačam jednu grupu mišića i to je to.Dizanje tegova može samo da šteti...

Van mreže Fraka

  • **
  • Poruke: 821
  • Lokacija: Kotor - World wide
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #1 poslato: 24. Februar 2013. u 17:25 »
Nije tema za to ali.. Nisi u pravu Zec ni malcice. Svaki profesionalni sportista mora da ide u teretanu, barem u ozbiljnim sportovima u ozbiljnim ligama. Teretana ne moze nimalo da steti, ako radis stvarni pravilno. Ako si retard pa radis nepravilno stetice ti i voznja biciklom a ne mrtvo dizanje itd.
Ja sam redovan u teretanu od 14. godine, sto je bilo u sklopu vaterpola, ne svojom voljom.
Sad idem svojom voljom da zagrijem misice pred gimnasticke treninge, kao i da odredjenim tegovima rastegnem tetive.

Uglavnom, pijte vodu, voda je esencija. Sokova sto manje, to je talozenje secera u organizmu, od kojeg nastaje salo. Sve to vuce ostale stvari i postaje se nezdrav sa 20 godina.

Van mreže risbo gr

  • **
  • Poruke: 1.436
  • Starost: 29
  • Lokacija: Grocka -(Jugoistok BG-a-)- Basel(Birsfelden)
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #2 poslato: 24. Februar 2013. u 17:54 »
Ne moze da steti naravno,jos ako se rade prirodne vezbe(sklekovi,zgibovi,propadanja itd) a naj bolji sport za razvijanje je naravno posle vaterpola,Tenis, ja ga cesto igram  :super: sve grupe misica se korise i cesto dodje do upale ako se previse isforsiras na tenisu(dosta zahtevan sport) relativno dosta treniram al uglavnom ove prirodne vezbe al na ishranu i pice bas mnogo i neobracam paznju.mada rezultati su uvek tu jer godinama treniram a i bavim se raznoraznim sportovima ehheh
samo prirodno i bez kljukanja hemijom  ;)
Jedino na vreme  ne mozemo da utičemo .. Sve ostalo je u rukama čoveka :)

Van mreže zec

  • ***
  • Poruke: 2.287
  • Starost: 21
  • Lokacija: Beograd - Cerak Vinogradi
    • http://blitzortung.net/Images/image_b_gr.png
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #3 poslato: 24. Februar 2013. u 17:57 »
Nisam se dobro izrazio.Hteo sam da kažem da ne može odmah da se krene sa teretanom.Imam drugove koji su tako odmah krenuli u teretanu,kao nabacili neke mišiće,a kilavi ko babe,to nisu pravi mišići!.Šta se zapravo desilo.
Da bi se neko tkivo ili organ uvećalo potrebno je da postoji neki uzrok da bi to tkivo ili organ hipertrofisalo.Najzdravija hipertrofija po organizam je ona koja je praćena i povećanjem funkcije tog dela tkiva ili organa.Hipertrofija mišića se vrši tako što se same ćelije ne dele,već isključivo uvećavaju.To je patološka hipertrofija koja je uzrokovana nekim etiološkim faktorom,u slučaju mišića-napor.A kod njih se desila lažna hipertrofija,jer nisu bili u kondiciji,tj došlo je do povećanja mišića koje se vršilo isključivo na račun bujanja intersticijalnog tkiva,pri čemu je došlo do smanjenja funkcionalnog dela-parenhima.Došlo je do nagomilavanja masti pri čemu su atrofirala mišićna vlakna.Pri tome mišić ne samo što ne povećava svoje funkcije,nego ih i smanjuje.Naravno,kada se baviš nekim sportom aktivnjije potrebno je s'vremena na vreme jačati odredjenu grupu mišića u teretani-ja sam npr. jačao ledja,3 meseca ,a u isto vreme radio vežbe koje radim i normalno na treningu.
Hteo sam da kažem da fanatici koji dizu tegove mogu imati teške srčane probleme.Zbog napora dolazi do uvećanja srca koje je do izvesnog stepena praćeno povećavanjem funkcije,ali ubrzo zatim dolazi do poremećaja ishrane srčanog mišića,tahikardije,hipertenzije,impotencije,pa čak i infarkta.Nije zdravo nikako dizati toliko tegove,raditi neke bolesne vežbe,to sam hteo da kažem!Moji rade u zdravstvu,tako da me bez prestanka uče šta je dobro,a šta ne.

Van mreže Zika

  • ***
  • Poruke: 3.088
  • Starost: 22
  • Lokacija: Temišvar - Zrenjanin
  • student meteorologije u Novom Sadu
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #4 poslato: 24. Februar 2013. u 18:08 »
 ^^ ^^

Ti si zec bas sveznalice hehe  :first:

Rekao sam tek tako generalno da planiram da krenem vezbe i teretanu... naravno da cu se raspitati oko svega pre nego sto pocnem  :super:

Da ne budem bas potpuno u offtopicu, da pitam nesto, je l neko od vas ranije pio cuveni "tut-gut" ? http://vukajlija.com/tut-gut/140567
ljubav si mi jedina, ti si moja sudbina

Van mreže Fraka

  • **
  • Poruke: 821
  • Lokacija: Kotor - World wide
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #5 poslato: 24. Februar 2013. u 18:13 »
Ajde, ovako javno mogu da kazem da sam visok strucnjak za sport, nutriciju i vjezbe, tako da ako bilo kome treba neka pomoc moze da mi se obrati.. bilo u vezi teretane, a pogotovu vjezbi na otvorenom (zgibovi, propadanja it) i gimnastika naravno.

Tako da slobodno, kome treba neki savjet, slobodno pitajte  ;)

Van mreže risbo gr

  • **
  • Poruke: 1.436
  • Starost: 29
  • Lokacija: Grocka -(Jugoistok BG-a-)- Basel(Birsfelden)
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #6 poslato: 24. Februar 2013. u 18:40 »
Drago mi je da na ovom forumu ima  dosta sportista  :super: 
iako smo sa pica dosta presli u off sa sportom,al izdvojio bih jedno: najvise zavisi od gena i to ko kakve fizicke predispozicije ima..masa ljudi ide u teretanu a ne dobijaju mnogo efekata od toga dok je nekom dovoljno malo vezbi i truda a rezultati se brzo pokazu. (naravno ovo se odnosi na sve koji ne koriste hemiju-jer to ne bih komentarisao  :)
Jedino na vreme  ne mozemo da utičemo .. Sve ostalo je u rukama čoveka :)

Van mreže Fraka

  • **
  • Poruke: 821
  • Lokacija: Kotor - World wide
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #7 poslato: 24. Februar 2013. u 18:50 »
Ishrana je kljuc kod treninga. I sto se tice izgleda (koga to zanima i sto se tice uspjeha i napretka u tezinama, izdrzljivosti itd).

Genetika ima uticaja, ali ne bas nesto mnogo. Jedino za neke finese kod izgleda.

Ali ono sto je najbitnije je u mozgu. Mozak je centar sve, regulator svega. Ako ti poslije treninga nisi mrtav umoran i prezadovoljan treningom, napretka nece biti ili on nece biti  tako dobar.

Hemiju, odnosnno steroide uzimaju retardirani ljudi. Mislim, nije da ne cijenim neke legende bodybuildinga ali opet, to nije dobro, ma koliko oni to opravdavali.
Ali suplemente itekako  podrzavam. Zna se koje. Whey protein, creatin i ako nekome treba neki preworkout suplement (kofein, dekstroza, beta alanin itd). To nista nije stetno, a mnogi i to smatraju hemijom

Van mreže zec

  • ***
  • Poruke: 2.287
  • Starost: 21
  • Lokacija: Beograd - Cerak Vinogradi
    • http://blitzortung.net/Images/image_b_gr.png
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #8 poslato: 24. Februar 2013. u 18:55 »
Sve zavisi od hormona,najviše od testosterona.U semeniku i semenim kanalićima se nalaze tri tipa ćelija,jedan od ta tri tipa su Lejdigove ćelije koje produkuju testosteron kada u pubertetu prednji režanj hipofize adenohipofiza počinje produkcije gonototropina FSH i LH koji stimulišu semene kanaliće u kojima počinje spermatogeneza,a ujedno se znatno povećava lučenje testosterona koji počinje da deluje na mišićnu masu jače,ili slabije.Pa zato može neko ko se uopšte ne bavi sportom da ima mišiće koji su dobro definisani,a neko ko nema "dovoljno" tog hormona da bude mlakonja.Naravno na mišićnu masu utiče i hormon rasta somatotropin,ali znatno manje.

Van mreže Fraka

  • **
  • Poruke: 821
  • Lokacija: Kotor - World wide
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #9 poslato: 24. Februar 2013. u 19:00 »
Zato treba podsticati testosteron mastima.. iz holesterola dolazi testosteron, sve je to jedan komplikovan proces

Van mreže risbo gr

  • **
  • Poruke: 1.436
  • Starost: 29
  • Lokacija: Grocka -(Jugoistok BG-a-)- Basel(Birsfelden)
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #10 poslato: 24. Februar 2013. u 19:07 »
sto se tice proteina ok je,narocito za one koji hranom ne mogu da dodju do mase,al vec kreatin ne bih opravdavao,jer kreatinom se unosi voda u misice i samim prestankom uzimanja to sve brzo ode,tj da se tako izrazim 'ispisas'  dosta njih koji imaju problemam sa tezinom koriste amino kiseline za skidanje masti i sala,i opravdavaju ga zdravim al ni u to nisam siguran,sem proteina u koje sam siguran da su ok...  ;) al ni njih nisam koristio jer imam dovoljno mase. 
ima i jedan totalno prirodan stimulans za jako dobre rezultate al ja ne mogu bas da je pijem- Surutka
Jedino na vreme  ne mozemo da utičemo .. Sve ostalo je u rukama čoveka :)

Van mreže zec

  • ***
  • Poruke: 2.287
  • Starost: 21
  • Lokacija: Beograd - Cerak Vinogradi
    • http://blitzortung.net/Images/image_b_gr.png
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #11 poslato: 24. Februar 2013. u 20:22 »
Sa hormonima se nikako ne sme igrati da bi se povećala mišićna masa,niti sa bilo kojim drugim lekovima,jer svaki lek ima svoje štetno dejstvo!Istina je da testosteron prouzrokuje pozitivan bilans azota tj potpomaže sintezu belančevina iz aminokiselina,ali hormonska terapija testosteronom ili sintetskim zamenama koje se mogu unositi oralno se koristi isključivo kod hipogonodizma kod muškaraca,kod žena u terapiji karcinoma dojke.Pa čak i tada može nastati karcinom prostate,a ne kada neko ima normalan nivo hormona,pa uzima testosteron samo da bi povećao mišićnu masu,tada efekti mogu biti kobni!Kakvog te je majka rodila,takav si,takve su ti mogućnosti,tj radi na sebi prirodnim putem,a ne da remetiš funkciju organizma tako što ćeš pametovati.
Nikada u životu nisam uzeo u usta ništa od tiih "preparata za bolje efekte u sportu" u životu,niti ću.Ja jedem sve,i slatkiše,slano,masno znači sve,pa mi ništa ne fali.Kada treniram maksimalno se usresredim na vežbe.Vikendom i trčim svakog jutra u 6:00h do 7:00h na obližnjem fudbalskom terenu,radim na sebi prirodnim putem i to je najbolje za moje zdravlje,priznajem,bio sam asmatičar do 14. godine,tada sam uveliko trenirao tenis,trčao maratone i osvajao one RTS-ove diplome,pa sam uspeo da pobedim bolest  jedino sportom,a napade sam kontrolisao salbutamolom i ventolinom.Jednom sam imao takav napad da su mi dali adrenalin,to mi je najgora noć bila u životu.


Van mreže Fraka

  • **
  • Poruke: 821
  • Lokacija: Kotor - World wide
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #12 poslato: 24. Februar 2013. u 21:12 »
Ti si dijete jos, a interesevanja ce te, vjerujem odnjeti daleko od toga.
O unosenju steroida, ne treba trositi previse rijeci.. to je glupost i potencijalno samoubistvo.
A sad preparati. Preparati je cudna rijec.. ako mislis na whey protein itd.. to nisu preparati, to je hrana, koncentrat.

Zamisli imas 130 kg, powerlifter si, dnevno treniras 6 sati, potrosis 10 hiljada kalorija na dan. Takav covjek da bi unio dovoljnu kolicinu proteina mora da pojede 2 kg mesa u jednom takvom danu. To je smrt. Stalno jesti kilo ili vise mesa na dan ce dovest do raspada digestivnog trakta i hemoroidi su pjesma sto te moze snac. Za to postoji whey protein.
Popijes 4-6 mjerica whey proteina, sto je oko 150-200 grama proteina i uz normalne obroke si namirio dnevnu potrebu, a nisi unistio analni otvor.  Inace whey je surutka.. znaci susena surutka, konentrat.. Mnogo surutke je potrebno zato je to prilicno skupo..

Ali ako imas 70 kila i treniras radi raznonode, naravno da ti ne treba ni protein, ni kreatin ni nista...
Opet ti kazem.. svako moze i treba da radi ono sto zeli. Ja imam periode kad jedem i slatko i popijem i sok i alkohol cak, ali zato ima perioda kad cikliram dane bez ugljenih hidrata ili ih jako smanjim itd.. Ja sam sebe pronasao u nekom dijelu treniranja i da bi ostvario to sto volim ja to moram da radim.. jbg  :)

Van mreže danijel

  • **
  • Poruke: 1.416
  • Starost: 33
  • Lokacija: Vrsac
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #13 poslato: 24. Februar 2013. u 21:13 »
Evo da se i ja oglasim hehe,protein,amino kiseline,puno piletine,jogurta,povrca,tunjevine,5 x nedeljno trening,uvece kardio i da te Bog vidi....:) Bez testosterona...http://www.facebook.com/kojicdaniel    :first:

Van mreže dikile

  • Moderator
  • ****
  • Poruke: 7.202
  • Starost: 32
  • Lokacija: Paraćin, 129 m n.v.
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #14 poslato: 24. Februar 2013. u 22:20 »
Evo meni treba savet. Planiram da krenem u teretanu zato sto imam problem ne mogu da se ugojim. Da li koristiti whey proteine. Moj problem je taj sto imam ubrzni metabolizam. Pokusavao sam ja i sa posebnim rezimom ishrane (belo meso, riba, testenine, mlecni proizvodi itd) i nista. Onda sam okrenuo na onu nezdravu (grickalice, masnu hranu, puno gaziranog i slatkog) i opet nista. Vezbama u kucnoj varijanti ali o gojenju nema ni reci.

Van mreže Fraka

  • **
  • Poruke: 821
  • Lokacija: Kotor - World wide
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #15 poslato: 24. Februar 2013. u 23:37 »
Nema gojenja nezdravom hranom. Nije poenta ugojiti se tako sto ces dobiti masne naslage, poenta je dobiti zdravu masu... Ja ti mogu dati predlog ishrane u toku jednog dana da probas, pa ono ako ide super, ako ne ide, treba da odes do nutricioniste.
Nemoj whey, nema potrebe, nisi u dubokom treningu, niti ces, sve da sad krenes veoma dobro i jako uskoro bit na tom nivou da ti trebaju proteinski dodaci.
Ovako.. Dorucak bi trebao da ti bude ovas. Prave ovasove ljuspice uz mlijeko. Uz to pojedi 2 kuvana jaja.
Da ne idemo odma na rucak, predlozio bi ti svaki dan oko 60 grama nekih orasastih plodova.. po mogucnosti badem ili orah. Ja pojedem i vise, ali to su tzv gole kalorije.. imaju izuzetno mnogo kalorija, oko 650 na 100 grama, ali to su 52% masti, i to uglavnom esencijalne, te su izuzetno dobre za podizanje odredjenih hormona u tijelu. To je najbolje nesto sto postoji.
2. veci obrok prije treninga, nazovimo ga rucak, neka bude neko meso uz povrce.. hleb je ok, al ne previse.. bilo bi super da jedes i sir. znaci oko 150 grama mesa ili ribe, ali ajde neka bude 150 grama piletine uz neke salate, variva itd.
Nakon toga pojedes nesto voca, ne previse, jer i to je secer, iako prost, secer je i nije toliko potreban.
Sad ide trening. Za performanse na trening bi ti preporucio da kupis dekstrozu, to je prost secer l-glukoza, koji je vec u fazi za koriscenje.  Znaci nase tijelo svaki secer mora svesti do tog oblika za upotrebu i na to trosi kalorije na varenje a ovo ide bez varenja direktno u krv i daje energiju. Imas ga u zdravoj hrani, 200 dinara kilo ili manje... to prije treninga razmutis u casu, 2 kasike s vodom i popijes.. moze i posle treninga da te oporavi brze.
Za veceru, ako si jeo meso za rucak jedi npr tunjevinu sa rizom (po mogucnosti inregralna) i mladi sir.

Kao sto vidis, mnogi bi rekli da je ovo dijetalna hrana, ali svaka hrana treba da bude takva kad si u treningu, sve je u onosu kalorija koje unosis. Kad oces da se gojis, obrci neka budu obilniji, kad oces da mrsas manji i to je to.

Ako oces da dobijes salo, a nadam se da neces.. dobro se istrci i onda pojedi kutiju slatkisa.. garantujem ti dobar slauf oko stomaka jer tijelo najbrze talozi secere nakon kardia  ;)

Van mreže danijel

  • **
  • Poruke: 1.416
  • Starost: 33
  • Lokacija: Vrsac
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #16 poslato: 24. Februar 2013. u 23:45 »
Nema gojenja nezdravom hranom. Nije poenta ugojiti se tako sto ces dobiti masne naslage, poenta je dobiti zdravu masu... Ja ti mogu dati predlog ishrane u toku jednog dana da probas, pa ono ako ide super, ako ne ide, treba da odes do nutricioniste.
Nemoj whey, nema potrebe, nisi u dubokom treningu, niti ces, sve da sad krenes veoma dobro i jako uskoro bit na tom nivou da ti trebaju proteinski dodaci.
Ovako.. Dorucak bi trebao da ti bude ovas. Prave ovasove ljuspice uz mlijeko. Uz to pojedi 2 kuvana jaja.
Da ne idemo odma na rucak, predlozio bi ti svaki dan oko 60 grama nekih orasastih plodova.. po mogucnosti badem ili orah. Ja pojedem i vise, ali to su tzv gole kalorije.. imaju izuzetno mnogo kalorija, oko 650 na 100 grama, ali to su 52% masti, i to uglavnom esencijalne, te su izuzetno dobre za podizanje odredjenih hormona u tijelu. To je najbolje nesto sto postoji.
2. veci obrok prije treninga, nazovimo ga rucak, neka bude neko meso uz povrce.. hleb je ok, al ne previse.. bilo bi super da jedes i sir. znaci oko 150 grama mesa ili ribe, ali ajde neka bude 150 grama piletine uz neke salate, variva itd.
Nakon toga pojedes nesto voca, ne previse, jer i to je secer, iako prost, secer je i nije toliko potreban.
Sad ide trening. Za performanse na trening bi ti preporucio da kupis dekstrozu, to je prost secer l-glukoza, koji je vec u fazi za koriscenje.  Znaci nase tijelo svaki secer mora svesti do tog oblika za upotrebu i na to trosi kalorije na varenje a ovo ide bez varenja direktno u krv i daje energiju. Imas ga u zdravoj hrani, 200 dinara kilo ili manje... to prije treninga razmutis u casu, 2 kasike s vodom i popijes.. moze i posle treninga da te oporavi brze.
Za veceru, ako si jeo meso za rucak jedi npr tunjevinu sa rizom (po mogucnosti inregralna) i mladi sir.

Kao sto vidis, mnogi bi rekli da je ovo dijetalna hrana, ali svaka hrana treba da bude takva kad si u treningu, sve je u onosu kalorija koje unosis. Kad oces da se gojis, obrci neka budu obilniji, kad oces da mrsas manji i to je to.

Ako oces da dobijes salo, a nadam se da neces.. dobro se istrci i onda pojedi kutiju slatkisa.. garantujem ti dobar slauf oko stomaka jer tijelo najbrze talozi secere nakon kardia  ;)
Fraka sve objasnio,bravo care ne moram ja hehe,ishrana je kljuc svega i naravno,um volja,i rad sve ostalo dolazi vremenom...;)

Van mreže dikile

  • Moderator
  • ****
  • Poruke: 7.202
  • Starost: 32
  • Lokacija: Paraćin, 129 m n.v.
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #17 poslato: 24. Februar 2013. u 23:46 »
Hvala Fraka na savetima. Probacu ovakav rezim ishrane pa cemo videti kakvi su rezultati.

Van mreže Fraka

  • **
  • Poruke: 821
  • Lokacija: Kotor - World wide
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #18 poslato: 25. Februar 2013. u 00:04 »
Volja je cudo. Kada se krece od nule. najteze je, jer ljudi odrade 5 treninga, pogledaju se u ogledalo, ne vide nikakvu razliku i onda odustanu.. ne treba se gledati.. odradi to kao da je posao, kao da je zabava, kao da je bilo kakva dnevna rutina.. Udjes u ritam i rezultati moraju doci. Covjekovom umu tijelo uvjek djeluje isto, dok ne dodje do drasticnih promjena... ja i sad kad se pogledam vidim sebe istog kao prije 5 godina.. a onda pogledam neke slike i shvatim da sam kao fizicki radnik haha

Van mreže risbo gr

  • **
  • Poruke: 1.436
  • Starost: 29
  • Lokacija: Grocka -(Jugoistok BG-a-)- Basel(Birsfelden)
Odg: Trening, teretana, uopšteno o vežbanju
« Odgovor #19 poslato: 25. Februar 2013. u 01:24 »
Bas tako  :D volja je cudo...narocito je tesko na samom pocetku kad neko nemoze 10,20 sklekova da uradi,losa ishrana,nema rezultata itd,vecina odustane na samom pocetku,al kad nekom udje trening u krv onda je to vec neka druga prica,.. 3 dana vezbe,pa jedan dan odmora,+ dosta spavanja..
e sad neko zeli definiciju i sportski izgled,neki masu.. te dve stvari treba odvojiti jednu od druge kao i rezim ishrane,nacin vezbanja itd  ;)
Jedino na vreme  ne mozemo da utičemo .. Sve ostalo je u rukama čoveka :)


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18